Thursday 28 August 2014

Cerita Cinta Aku

Bismillah...

jam hampir menunjukan 12 tgh malam..
well, cliche plak bile start mcm tu..tp xpe la...
saje nak menaip malam ni...hahh

masih terkenang2 lagi mimpi semalam...
insan yang aku rindu 200% muncul sbg hero mimpi aku..
feeling so real...sedih bile sedar itu semua mimpi dan khayalan aku semata....
my friend kate "tu la, dok sebut2 name die..masuk dlm mimpi"..
mungkin la..org tua2 pun kate mcm tu..sebab dok sebut, masuk ladlm  mimpi..
bukan sebab jodoh pun...damn~

kadang2, bile nak tido...sambil muhasabah diri..
aku terpikir, mcm mane la nak tau jawapan istikharah..
dok google ustaz azhar pun, mcm still confius...
betul ke ape yang aku rase..or mungkin sebab aku bias...
ustazah kate "istikharah ni kne neutral..xboleh ada rase pade sape2..baik A atau pun B"
so,tu antara sebab knape aku stop istikharah aku malam ke 4..
ingat nak buat sampai malam ke-7..
tak kesampaian...dulu la..cerita istikharah awal tahun hari tu...haha

antara kehendak hati, atau jawapan or mungkin bayangan seolah jawapan...
akhirnya aku pilih untuk lupakan je sape2 y muncul..
baik baru muncul,atau pun y da hampir sedekad muncul...
tapi hati..mane la boleh menipu...
rindu dan rasa sayang...bukan senang nak tukar jadi benci...
tapi sekurang2nya azam 44 hari tu menjadi je..

kenape kene fikir, org y lansung tak fikir pasal kita...
jawapan aku senang..sebab bodoh...
so, disebabkan aku benci perkataan bodoh, maka terpaksa la aku, untuk tidak berfikir pasal org itu..
sebab bodoh la, aku rasa hidup aku teruk sekarang ni..
belajar tinggi-tinggi pun, ada masa kita tetap bodoh...
so aku decide untuk tak jadi bodoh lagi..

study tinggal 6 bulan...
mysweet ct da dpt keje..mmg nak hasut die blanje aku...hahh
aku pun ingat nak balik for good la kat umah..
lagi pun, da lame sgt rasenye hidup kat upm...
sejarah2 yang ade dlm kepale otak aku is sejarah heart broken je byk...
and sejarah jumpe sahabat2 yang sgt unik...love all them..
da tibe mase aku mulakan sejarah baru...tempat baru..kawan baru...

klu boleh aku tak nak lagi duduk upm sem depan...
malas aku nak recall memori2 indah klu tetibe terserempak...
buat sakit balik je hati aku yang kene kelentong hidup2..
tp akibat kemalasan aku menulis thesis, maka ade la lagi aku sem depan...
target bulan 12 chow....or mungkin awal dari tu...

pasal kawin..hurm..
mcm tadi la..aku klu boleh, aku tak nak lagi bodohkan diri aku...
cukup la kot...
jodoh ni rahsia...
klu Allah nak bagi, die bagi..klu bukan jodoh, tggu la 3-4 tahun pun..memang bukan jodoh...

pasal keje..
aku da mule la pikiaq keje melalut ke laut..
niat hati mcm nak jadi pelukis jalanan...tp susah la...confirm mak xbagi..
pastu, klu xde restu..confirm xde pelanggan...da sah2 aku mmg xpandai melukis..aigoo
keje lain dalam kepale otak aku ni, bisness..
proposal pun xsiap2...ape nak jadi la aku ni...

org kate, "sambung la Phd"...ade giler...
mmg x la skrg...aku mcm rase bosan da belajar...teruk2..
buat mase ni je la..belajar serius fun..tp tak real...
rase mcm hidup dalam fantasi..org2 sekeliling mcm still tahap baik n separa baik..
hakikatnye kat luar, jahat kot..
kate je bos, tp die la hantu..dok aniaya staff...
so, memandangkan umur aku pun da 26 tahun, aku rasa da tiba masa aku sedar diri
hidup dan hadapi kehidupan...
yang penuh cabaran dan liku-liku..

impian...
satu je...masuk syurga..
at last..xkesah la sape jodoh aku, ape keje aku, sampai mane aku belajar...
yang paling penting is syurga...
aku kne ubah diri aku bukan untuk sape2, bukan untuk keje...
tp untuk syurga yang harga nye terlalu mahal...
beberape kali aku jatuh...tersembam jauh ke dalam dunia berlumpur busuk dan kotor...
syukur Allah masih kurniakan insan2 hebat untuk memimpin tangan aku..
tarik dan terus menarik..
sampai satu saat, malu rasanya sering ditarik...
sedang aku masih tidak mampu menarik org lain...

satu bende yang aku tau

Alhamdulillah atas semua nya...
itu lah Anugerah Cinta Teragung bagi aku...
cinta yang tak pernah meninggalkan, menipu,  mahu pun menuntut balasan....

No comments:

Post a Comment

have a break