Thursday 3 October 2013

Puisi Cinta Sang Puteri: Sekali

Bismillah...


kadang-kadang kita merasakan sakit,
apabila kehendak tidak kesampaian..

cinta,
satu rasa yang bukan mudah di cipta,
satu rasa yang bukan mudah di rasa,
satu rasa yang bukan mudah dilupa..

rindu,
satu saat yang paling menyiksa,
satu saat yang paling sepi,
satu saat yang paling jujur...

orang bertanya mengapa sukar melepaskan,
hanya satu jawapan,
satu jawapan yang tidak mungkin ada yang lain darinya,
satu jawapan yang hanya aku yang rasa,
satu jawapan yang masih belum aku temui penghujungnya...

sekali...
cinta dan rindu itu cuma muncul sekali dalam hidupku,
masih belum berpenghujung,
dan masih sakit jika dilepaskan...

sekali...
aku cuma mohon sekali ini,
lepaskan aku dari penyiksaan ini,
agar aku bisa benafas,
bernafas untuk diri aku sendiri...

aku juga mahu bahagia...
hanya untuk sekali ini...

No comments:

Post a Comment

have a break